Okres trwania ochrony gwarancyjnej wynosi:

  • 12 miesięcy przy zakupie na firmę
  • 24 miesiące przy zakupie konsumenckim

Szczegółowe warunki uzyskania przedłużonej 36 miesięcznej gwarancji na urządzenia spalinowe:
W przypadku narzędzi spalinowych, konieczne jest dodatkowe udokumentowanie przeglądów okresowych poprzez odpowiednie wpisy w karcie gwarancyjnej. Przeglądy te są odpłatne i muszą być przeprowadzane zgodnie z harmonogramem:

  1. Pierwszy przegląd przedsprzedażowy: Polega na pierwszym uruchomieniu urządzenia w obecności kupującego (wymagane również przy "podstawowej" gwarancji na urządzenia spalinowe), sprawdzeniu kompletności wyposażenia i odpowiednim poinstruowaniu o warunkach użytkowania.

  2. Drugi przegląd techniczny: Wykonywany po pierwszym roku użytkowania, ale nie później niż 14 miesięcy od daty zakupu.

  3. Trzeci przegląd techniczny: Wykonywany po drugim roku użytkowania, ale nie później niż 26 miesięcy od daty zakupu.

Przeglądy techniczne powinny być przeprowadzane przez autoryzowane punkty serwisowe, które pobierają za nie opłatę. Listę takich punktów można znaleźć na stronie producenta.

Należy zauważyć, że silniki spalinowe BRIGS & STRATTON nie są objęte przedłużoną gwarancją Makita, gwarancję na te urządzenia udziela ich producent.

Warto podkreślić, że rejestracja urządzenia dostarczonego w zestawie z akumulatorami nie jest równoznaczna z przedłużeniem gwarancji na te akumulatory. Aby przedłużyć gwarancję na akumulatory, konieczne jest również ich osobne zarejestrowanie w systemie.

UWAGA!

* Przedłużoną gwarancją NIE SĄ OBJĘTE : latarki akumulatorowe, ładowarki do akumulatorów, narzędzia pneumatyczne, akumulatory przemysłowe.

Opis procedury gwarancji:
W celu złożenia reklamacji gwarancyjnej należy skontaktować się z producentem. Zgłoszenia należy dokonywać na stronie producenta.

Zgodnie z warunkami gwarancji Makita Sp. z o. o. do reklamowanego urządzenia należy dołączyć:               

  • oryginalną i wypełnioną przez sprzedawcę kartę gwarancyjną,
  • kopię dowodu zakupu,
  • certyfikat przedłużenia gwarancji (jeśli zostało zarejestrowane w programie 3-letniej gwarancji ),
  • formularz zlecenia naprawy serwisowej,
  • osprzęt wymagany do zweryfikowania zgłoszonego problemu (np. baterie, ładowarka, tarcza, itp.)

Szczegółowe informacje dostępne są na stronie producenta.